Povečaj pisavo
> Skupnost Europa Donna > Rožnati oktober 2020

Leto, ki so ga zaznamovali ukrepi za preprečevanje okužb s koronavirusom, se je prevesilo v drugo polovico in pred nami je rožnati oktober, mednarodni mesec osveščanja o raku dojk. Rak dojk je najpogostejša oblika raka pri ženskah, zbolijo pa lahko tudi moški. Po podatkih Registra raka za Slovenijo je v letu 2017 zbolelo 1399 žensk in 10 moških. Tega leta je za rakom dojk umrlo 433 žensk in dva moška. Za uspešno zdravljenje in zmanjševanje umrljivosti je pomembno predvsem osveščanje o zdravem načinu življenja, zgodnje odkrivanje in takojšnje učinkovito in vsaki bolnici prilagojeno zdravljenje.

Rožnati oktober 2020

V Združenju Europa Donna Slovenija tudi letos pripravljamo številne aktivnosti, s katerimi bomo obeležili rožnati oktober. Glede na epidemiološko situacijo smo več poudarka namenili osveščanju o raku dojk na spletu, preko plakatnih mest in manjših zunanjih dogodkov v krajih po Sloveniji. Načrtovane aktivnost bomo sproti prilagajali aktualnim ukrepom za preprečevanje širjenja virusa. Vabljeni na našo spletno stran www.europadonna.si in Facebook strani Europa Donna Slovenija, kjer bodo objavljene informacije o posameznih dogodkih.

Dogodkov se udeležite, če ste zdravi, v primeru kateregakoli znaka prehladnega obolenja ali bolezni dihal pa vas prosimo, da ostanete doma. Poskrbite za higieno rok in spoštujte priporočeno varnostno razdaljo med obiskovalci, ki znaša 1,5 metra. Upoštevajte tudi veljavne ukrepe za preprečevanje virusa in spremljajte priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Dotik pove največ – Redno mesečno samopregledovanje in zgodnje odkrivanje

V ospredje rožnatega oktobra smo tokrat postavili pomen rednega mesečnega samopregledovanja in zgodnjega odkrivanja raka dojk, ki je zelo pomembno za uspešno in manj obremenjujoče zdravljenje, manj poznih posledic in zmanjševanje umrljivosti.

Redno mesečno samopregledovanje pripomore k zgodnjemu odkrivanju raka dojk. Vsaka ženska bi morala že v mladosti začeti s samopregledovanjem in spoznati svoje dojke. Do menopavze naj bo to reden pregled vsak sedmi do deseti dan po začetku menstruacije, kasneje pa na izbrani dan v mesecu. Le tako bomo svoje dojke dobro spoznale in prepoznale morebitne spremembe. Pri samopregledovanju dojk je treba skrbno pregledati in pretipati obe dojki in pazduhi ter biti pozorna na zatrdline, spremembe v velikosti in obliki dojk ter barvi kože, uvlečenost bradavice ali izcedek iz nje. Če odkrijemo neobičajne spremembe, se moramo posvetovati s svojim zdravnikom ali ginekologom. Za pomoč pri pravilnem samopregledovanju je na voljo mobilna aplikacija Breast Test in prikaz na naši spletni strani www.europadonna.si.

Za zgodnje odkrivanje raka dojk je pomembno tudi, da se ženske odzovemo na vabila državnega presejalnega programa DORA, ki je namenjen zgodnjemu odkrivanju raka dojk, in na katerega vsake dve leti na mamografijo povabijo vse slovenske ženske med 50. in 69. letom. Za zmanjševanje umrljivosti je potrebna vsaj 70 % odzivnost na program, kar lahko dosegamo z ustrezno osveščenostjo žensk. S samopregledovanjem nadaljujemo tudi takrat, ko se redno udeležujemo presejalne mamografije.

Osveščanje o raku dojk po Sloveniji

Članice združenja smo povabili, da v svojem kraju ali občini obeležijo rožnati oktober. Rak je bolezen, ki prizadene ženske in njihove bližnje po vsej Sloveniji, zato je pomembno, da s pomočjo naših članic in partnerskih organizacij širimo osveščenost o raku v lokalnih okoljih. O pomenu zdravega načina življenja in zgodnjega odkrivanja raka dojk bomo letos slišali v Ankaranu, na Bledu, v Brestanici, Brežicah, Cerknici, Črnomlju, Izoli, na Jesenicah, v Kopru, Kranju, Kranjski Gori, Krškem, Piranu, Pivki, Postojni, Radečah, Radovljici, Bohinjski Bistrici, na Bledu, v Gorjah, Senovem, Sevnici, Slovenski Bistrici, na Vrhniki, Zagorju ob Savi in Žirovnici. Hvala vsem lokalnim koordinatorkam za vaš trud in podporo pri širjenju pomembnih sporočil.

Race for the Cure®

Številne ekipe in posamezniki so se odzvali našemu vabilu in se priključili digitalnemu dogodku Race for the Cure® 2020, ki je potekal 25., 26. in 27. septembra 2020 po vsej Evropi. Hodili in tekli smo po vsej Sloveniji, poskrbeli za gibanje in osveščali o raku dojk. Race for the Cure® je največji evropski športni dogodek za zbiranje sredstev in osveščanje o zdravju žensk. Povezal je 40.652 udeležencev, ki so skupaj zbrali 527.528 evrov. Sredstva zbrana od udeležencev v posamezni državi, so namenjena lokalni organizaciji, v Sloveniji je to Združenje Europa Donna Slovenija.

Dražba podpisane rožnate majice Primoža Rogliča z lanskega Gira

Združenje Europa Donna Slovenija in Svet 24 pripravljata dražbo podpisane rožnate majice Primoža Rogliča z lanskega Gira, ki nas tudi letos razveseljuje s svojimi uspehi. Zbrana sredstva bomo namenili za program ROZA, s katerim bolnicam in njihovim svojcem nudmo strokovno psihosocialno podporo pri soočanju z diagnozo rak. Program Roza sofinancira tudi Ministrstvo za zdravje. Več na svet24.si.

Roza oktober pri HOFERju

Pri HOFERju ob mednarodnem mesecu osveščanja o raku dojk že 5. leto zapored kupce in zaposlene pozivajo k preventivi in zdravi prehrani. Lansko leto so Združenju Europa Donna Slovenija od vsakega prodanega paketa šampinjonov in jabolk v roza embalaži 10 centov namenili preventivnim programom osveščanja o pomenu zdravega načina življenja in zgodnjega odkrivanja raka dojk. Skupaj s svojimi kupci so tako zbrali 7.778 evrov, v preteklih štirih letih pa skupno že več kot 28.000 evrov. Izjemno smo veseli, da bo tudi letošnji oktober v trgovinah HOFER obarvan roza, saj bodo kupci z nakupom šampinjonov v roza embalaži ponovno prispevali za aktivnosti Združenja Europa Donna Slovenija. Foto: Predaja donacije 2019

Roza mehčalec perila Pink Sunshine

Letos se je hrvaško podjetje Violeta v okviru svojih družbeno odgovornih aktivnosti pridružilo kampanji za osveščanje o raku dojk s prav za ta namen ustvarjenim izdelkom  – mehčalcem perila. Novo sredstvo za mehčanje Pink Sunshine je zasnovan posebej za kampanjo osveščanja o ženskem zdravju in pomenu rednega samopregledovanja s ciljem zgodnjega odkrivanja raka dojk. Pakiran je v posebej oblikovani roza embalaži z roza pentljo. Podjetje Violeta bo v oktobru od prodaje vsakega kosa mehčalca donirala del sredstev Združenju Europa Donna Slovenija za pomoč pri zagotavljanju podpore ženskam in njihovim svojcem. Nikoli ni prezgodaj, pravočasno poskrbite za svoje zdravje! Več na www.violeta.com.

Triglav Zdravje in video o samopregledovanju

Pripravili smo video o pomenu rednega mesečnega samopregledovanja dojk. Za zdravje smo v prvi vrsti odgovorni sami. Vsaka ženska bi morala že v mladosti začeti s samopregledovanjem in tako spoznati svoje dojke. Izdelavo videa o samopregledovanju je podprla zavarovalnica Triglav Zdravje.

Lidl Slovenija tudi letos podpira Europo Donno

Ozaveščanju širše javnosti v rožnatem oktobru in podpori Europi Donni – Slovenskemu združenju za boj proti raku dojk so se s sloganom Misli nase, misli roza – vsak dan, ne samo oktobra pridružili tudi v Lidlu Slovenija. S svojimi aktivnostmi želijo vsem – ne le ženskam – sporočiti, kako pomembna je preventiva oziroma skrb zase, kako pomembno je, da poslušamo svoje telo in duha. Združenje Europa Donna Slovenija bodo letos podprli tudi s prodajo Kruha roza oktober, ki so ga ustvarili v Žitu, in ima dobrodelno noto. Izdelek bo v okviru pekovske premiere meseca ves mesec oktober ekskluzivno na voljo v Lidlovih trgovinah. Od vsakega prodanega hlebčka kruha bodo v Lidlu Slovneija skupaj z Žitom pol evra namenili programu Roza. V Lidlu Slovenija bodo oktobra za svoje zaposlene že peto leto zapored pripravili zanimive in poučne vsebine, s katerimi jih ozaveščajo o tem, kako pomembna je skrb zase – vsak dan v letu, ne le oktobra. V ta namen bodo vse zaposlene povabili k zapisu svoje zaobljube, s katero se bodo zavezali, kako bodo v prihodnjem letu skrbeli za svoje telo in duha. Za vsako objavljeno zaobljubo zaposlenih na njihovi aplikaciji za zaposlene, bodo donirali še dodatnih 10 EUR. V rožnato pa bodo obarvane tudi vsebine na Lidlovih družabnih omrežjih. S pomočjo naših članic bodo na njihovih družabnih omrežjih delili zanimive vsebine in tako o najpogostejši obliki raka pri ženskah ozaveščali tudi širšo javnost. Več na: www.boljsi-svet.si

Kuhinjski kompostnik Bokashi Organko v roza barvi

Podjetje Skaza in Združenje Europa Donna Slovenija sta se povezali v prizadevanju za večjo osveščenost o zdravem in trajnostnem načinu življenja, še posebej na področju osveščanja o tveganju za nastanek raka dojk. Skazin kuhinjski kompostnik Bokashi Organko v roza barvi je prepoznavni nosilec medsebojnega sodelovanja. Akcija v rožnatem oktobru nosi sporočilo, naj bo zdravje pomembna osebna in družbena dobrina, saj Bokashi Organko omogoča boljše sobivanje z naravo in s svojimi prednostmi pozitivno vpliva na zdrav življenjski slog. Od vsakega prodanega roza kompostnika bo podjetje Skaza namenilo 5 evrov za Združenje Europa Donna Slovenija. Več na: www.skaza.si

Voda Zala

Pivovarna Laško Union z vodo Zala že tradicionalno pomaga pri uresničevanju projektov Združenja Europa Donna Slovenija, ki želijo opozoriti na pomen zdravja, gibanja, druženja in humanitarnosti. Letos bomo tako skupaj z ambasadorko Tjašo Kokalj Jerala mesec oktober namenili zgodbam žensk, ki so prebolele raka dojk ali rodil ter se povezali z osebami, ki so v proces prebolevanja raka pri ženskah vpletene osebno ali strokovno. Več na www.zala.si

Novalac mlečne formule – podpora mladim mamicam

V podjetju Medis so mamicam, ki zaradi bolezni ne morejo dojiti in so članice Europe Donne prijazno priskočili na pomoč z brezplačnim Novalac mlečnimi formulami. Naj bo enoletno obdobje z dojenčkom najlepši trenutek radosti, brez vseh nepotrebnih skrbi. Več v pogovoru s Tanjo Španić.

Modri Fon Pink Ribbon mobilni telefon

Telekom Slovenije in Samsung bosta tudi letos v rožnatem oktobru, mednarodnem mesecu osveščanja o raku dojk, Slovenskemu združenju za boj proti raku dojk, Europa Donna, s prodajo posebne serije mobitelov Pink Ribbon, donirala 10.000 evrov. V letošnji akcijski ponudbi sta na voljo mobitela Samsung Galaxy Note10 Lite in Samsung Galaxy A51. Z nakupom izbranih vrhunskih mobitelov Samsung Galaxy po modri ceni aktivno prispevati k skupni donaciji za borbo proti raku dojk. Ponudba velja tudi za poslovne uporabnike. Več na telekom.si.

Dobrodelne Viva’s roza usnjene torbice

V podjetju Viva’s so za roza oktober pripravili posebno roza linijo torbic, ki je na voljo v omejeni izdaji. Izkupiček od prodaje torbic bodo v celoti namenil Združenju Europa Donna Slovenija. Vsi njihovi modeli so ustvarjeni z mislijo na sodobno žensko, ki ve, kaj hoče v življenju in to samozavestno pokaže svetu. Torbice so narejene iz usnja, izdelane so v Sloveniji. So brezčasen modni kos, ki ga lahko nosite leta in leta. Več na: www.vivasproject.com

Modrčki Rebel

Podjetje Rebel, ki zastopa priznane blagovne znamke spodnjega perila Skiny, Esprit, Gisela, Speidel in Benetton, se tudi letos pridružuje aktivnostim v rožnatem oktobru. V njihovih trgovinah po Sloveniji (Murska Sobota, Moravske Toplice, Gornja Radgona, Ptuj, Rogaška Slatina, Krško, Ljubljana, Novo mesto. Kranj, Bled in Portorož) nam bodo predstavili njihovo široko ponudbo modrčkov. Posebni poudarek bo na liniji modrčkov z žepkom za protezo Gisela, primerni za bolnice po odstranitvi dojke. V podjetju Rebel vam bodo v oktobru priznali 20 % popust na vse modrčke,  v njihovih trgovinah po Sloveniji in v spletni trgovini www.rebel.si. Od prodaje vsakega modrčka brez kosti vseh blagovnih znamk bodo v oktobru združenju Europa Donna donirali 1 evro.

Alles Mooi dobrodelne roza nogavice

Moher nogavice “Alles Mooi” so kakovostne nogavice, ki na naraven način odvajajo vlago, so odporne na neprijetne vonjave, uravnavajo temperaturo, so zdrave za noge in izredno obstojne. Alles Mooi so dobrodelne rota nogavice. Nakupujte preko spleta www.alles-mooi.com in uporabite kuponsko kodo ROZA. Ob uporabi kode ROZA pridobite 10 odstotni popust za nakup katerih koli nogavic, hkrati pa pri vsakem nakupu 10 odstotkov od nakupa podarite Združenju Europa Donna Slovenija. Z nakupom nogavic “Alles Mooi” poskrbite za dobro počutje svojih nog skozi ves dan, hkrati pa so nogavice lahko tudi lepo darilo.

Dobrodelne torbice Bags ˛& More

Oktober je mesec osveščanja o zdravja žensk in pomenu  rednega mesečnega samopregledovanja dojk, saj je rak dojk najpogostejša oblika raka, ki prizadene nežnejši spol. Ker so naša ciljna publika v večini ženske, se čutimo dolžne, da so tudi naše poslovalnice in naši zaposleni »medij«, skozi katerega bomo osveščali in bili hkrati tudi dobrodelni. V tem mesecu, bomo ob nakupu torbice znamke David Jones, del prihodka namenili Europi Donni, slovenskemu združenju za boj proti raku dojk. Delili bomo tudi brošure in menstrualne koledarčke, na spletu pa bomo imeli možnost naložiti aplikacijo, ki služi za spremljanje in samo pregledovanje. Več na: bagsandmore.si

Deodorant – Nature Inbox

Deodorant Nature Inbox je povsem naraven izdelek, narejen iz človeku prijaznih sestavin. Naše vodilo je narava in naravno, zato smo se pri izdelkih tega močno držali. Deodorant Nature Inbox obstaja v treh »okusih« ali vonjih. V oktobru, mednarodnemu mesecu osveščanja o raku dojk bo Nature Inbox doniral 1 eur od vsakega prodanega deodoranta Združenju Europa Donna Slovenija. Deodorant Nature Inbox je na voljo v treh »okusih« ali vonjih: Lemon tree, Black Pepper in Sivka. Novost pa je deodorant ZERO, ki je nastal prav zaradi naše skupne humanitarne akcije v navezavi z Europa Donna Slovenija. Je povsem brez vonja in ima simbolično – rožnat pokrovček in tako lepo zaokrožuje akcijo!” Več na natureinbox.eu

Joga z Melon & Lime

»Z jogo osveščamo o raku dojk« pravijo dekleta iz Melon & Lime. V nedeljo 11. oktobra 2020 pripravljajo poseben spletni dobrodelni dogodek v sodelovanju z nemško ogranizacijo Yoga for Cancer in učitelji joge iz Slovenije, Hrvaške in Nemčije. Več na spletni strani dogodka.

Europa Donna avtobus Ljubljanskega potniškega prometa

Tudi letos se bomo v Ljubljani v rožnatem oktobru na progah mestnega avtobusa Ljubljanskega potniškega prometa vozili s posebnim Europa Donna avtobusom.